torstai 29. tammikuuta 2015

Miten etenee Frostin cossit

Mulla on ollut taas yksi kirjoitus kirjoitettuna paperille niin kauan,  että kaikki siinä oleva edistymisestä kertova juttu on jo kerinnyt vanhentumaan -.- Mutta kun en vaan nykyään oikeesti istu koneen ääreen melkein koskaan. Animen lataan, mut senkin katon sit telkkarin kautta, joten semmosta koneella oleskelua ei vaan tuu harrastettua kun ei konetta oo sylissä. Ei vaan kiinnosta istua koneella, kun voi tehdä jotain muuta. Mutta nyt kirjoitan! 

Yukicon jäi tosiaan itseltä väliin, joten Yukiconiin suunniteltu  ja melkein valmiiksi saatu Lumina siirtyy kesän Desuconiin. Ja Jatek on sitten kanssani Serahina. 

Frostbiteen sitten taas tulenkin.  Frostiin on tulossa Goddess Madoka Puella Magi Madoka Magicasta ja sunnuntaille Sola-Ui Nuada-Re Sophia-Ri Fate/Zerosta. Gen Urobuchin kunniaksi siis cossit valittu. Oikeesti, kerrankin sellainen kunniavieras joka OIKEASTI kiinnostaa mua.

Goddess Madokan oon halunnut tehdä ainakin kolmisen vuotta, mutta se ei sitten kuitenkaan oo koskaan ollut mun tyylinen puku, joten sitä ei oo tullut tehtyä.  Jos ette oo aiemmin huomannut, niin en kauheesti tee isoja mekkoja.  Kermakakkupuvut ei vaan yleensä iske omaan makuuni. Ne on hienoja muilla, mutta ei vaan oo mun juttu. No nyt sitten kuitenkin päädyin vihdoin tekemään Godokaa ja oon kyllä hirveän tyytyväinen, että sen nyt teen. On jotenkin hienoa tehdä sellainen puku, jota on halunnut tehdä, mutta ajatellut, että ei voi eikä kannata eikä sovi. 

Tällä hetkellä Godoka onkin hyvällä mallilla. Valmiina on peruukki, bolero, hanskat, kengät ja mekon yläosa melkein valmis ja mekon alin hame hyvällä mallilla. Eli enää mekon hameet, toppi valmiiksi ja mekon osien yhteen ompeleminen. Ja PALJON piparireunan leikkaamista. Ja Sola-Ui onkin valmis.  

Joitain valmiita osia Godokaan.

Täytyy kyllä myöntää, että jännittää ihan kamalasti Godokan cossaaminen. Oon halunnut tehdä sen niin pitkään ja uskotellut itselleni, että en voi, koska en ole pienirintainen nuori tyttö. Oon tehnyt kuitenkin cossia niin, että saisin itsestäni piilotettua hahmoa miettien liikoja muotoja ja mielestäni keksinyt ihan hyviä tapoja. Frostissahan se sitten nähdään miten onnistuin. 

Onko Frostiin tulossa muita cossaajia Madokasta tai Fate/Zerosta? 

-Lilian

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti